Course Information


Course Information
Course Title Code Semester L+U Hour Credits ECTS
PUBLIC SPACE AND PLACE 14005016 3 + 0 3.0 8.0

Prerequisites None

Language of Instruction Turkish
Course Level Graduate Degree
Course Type Elective
Mode of delivery
Course Coordinator
Instructors Erol DEMİR
Assistants
Goals The main objective of this course is to examine the concept of public sphere in the context of urban spaces. It is aimed to discuss the implications of the notion through the lens of the cities in Turkey.
Course Content Firstly Arendt, Habermas, Sennett and Benhabib's debates on the publicity will be discussed. Following this, this debates will be interrogated by considering the cases of the cities in Turkey.
Learning Outcomes 1) Students gain knowledge in debates on public sphere and public space.
2) Students gain skills in developing thoughts about participatory society.
3) Gaining skills in critical examination of debates on public sphere in Turkey.

Weekly Topics (Content)
Week Topics Teaching and Learning Methods and Techniques Study Materials
1. Week Introduction Lecture; Question Answer; Discussion

Presentation (Including Preparation Time)
2. Week Arendt Lecture; Question Answer; Discussion

Presentation (Including Preparation Time)
3. Week Habermas Lecture; Question Answer; Discussion

Presentation (Including Preparation Time)
4. Week Sennett Lecture; Question Answer; Discussion

Presentation (Including Preparation Time)
5. Week Benhabib Lecture; Question Answer; Discussion

Presentation (Including Preparation Time)
6. Week Kluge and Negt Lecture; Question Answer; Discussion

Presentation (Including Preparation Time)
7. Week Postmodern Approaches Lecture; Question Answer; Discussion

Presentation (Including Preparation Time)
8. Week Public Sphere and Public Space Lecture; Question Answer; Discussion

Presentation (Including Preparation Time)
9. Week Gender and Public Sphere Lecture; Question Answer; Discussion

Presentation (Including Preparation Time)
10. Week Debates on Public Sphere in Turkey - 2 weeks Lecture; Question Answer; Discussion

Presentation (Including Preparation Time)
11. Week Student Papers - 4 weeks Lecture; Question Answer; Discussion; Case Study
Brainstorming
Presentation (Including Preparation Time)
12. Week Paper presentations Discussion; Case Study
Brainstorming; Opinion Pool
Seminar
13. Week Paper presentations Discussion; Case Study
Brainstorming; Opinion Pool
Seminar
14. Week Paper presentations Discussion; Case Study
Brainstorming; Opinion Pool
Seminar

Sources Used in This Course
Recommended Sources
- Binnaz Toprak, 2009. Türkiye’de Farklı Olmak, Metis Yay.
- H. Arendt, 1994. İnsanlık Durumu, İletişim Yay.
- J. Habermas, 2002. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yay.
- J. Habermas, 2002. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yay.
- J. Habermas, 2002. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yay.
- J. Habermas, 2002. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yay.
- J. Habermas, 2002. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yay.
- J. Habermas, 2002. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yay.
- J. Habermas, 2002. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yay.
- J. Habermas, 2002. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yay.
- J. Habermas, 2002. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yay.
- J. Habermas, 2002. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yay.
- J. Habermas, 2002. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yay.
- J. Habermas, 2002. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yay.
- J. Habermas, 2002. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yay.
- J. Habermas, 2002. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yay.
- M. Özbek (ed.), 2002. Kamusal Alan, Hil Yay.
- O. Negt & A. Kluge, “Kamusal Alan ve Deneyim”, Defter, s.16, sf.65-76.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- R. Sennett, Kamusal İnsanın Düşüşü, Ayrıntı Yay.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.
- S. Benhabib, “Kamu Alanı ve Modelleri”, Cogito, sy.8, 1996, sf.238-58.

Relations with Education Attainment Program Course Competencies
Program RequirementsContribution LevelDK1DK2DK3
PY15000
PY25000
PY35000
PY55000
PY75000
PY115000

*DK = Course's Contrubution.
0 1 2 3 4 5
Level of contribution None Very Low Low Fair High Very High
.

ECTS credits and course workload
Event Quantity Duration (Hour) Total Workload (Hour)
Course Duration (Total weeks*Hours per week) 14 3
Work Hour outside Classroom (Preparation, strengthening) 14 8
Homework 1 30
Presentation (Including Preparation Time) 2 30
Total Workload
Total Workload / 30 (s)
ECTS Credit of the Course
Quick Access Hızlı Erişim Genişlet
Course Information