Recommended Sources
|
Abisel, Nilgün (1995). “Giriş”, Popüler Sinema ve Türler, İstanbul: Alan, s. 13- 67.
|
Abisel, Nilgün (1995). “Giriş”, Popüler Sinema ve Türler, İstanbul: Alan, s. 13- 67.
|
Armes, Roy (2011). Sinema ve Gerçeklik, çev: Zeynep Özen Barkot, İstanbul: Doruk, s. 17- 21, 31- 39, 76- 82.
|
Armes, Roy (2011). Sinema ve Gerçeklik, çev: Zeynep Özen Barkot, İstanbul: Doruk, s. 17- 21, 31- 39, 76- 82.
|
Astruc, Alexandre (2010). “Yeni Avangardın Doğuşu: Kamera-Kalem”, Sanat Sineması Üzerine: Yaklaşımlar ve Tartışmalar, Ali Karadoğan (der.), Ankara: De Ki, s. 21-27.
|
Astruc, Alexandre (2010). “Yeni Avangardın Doğuşu: Kamera-Kalem”, Sanat Sineması Üzerine: Yaklaşımlar ve Tartışmalar, Ali Karadoğan (der.), Ankara: De Ki, s. 21-27.
|
Bazin, Andre (1995). “Fotoğraf Görüntüsünün Varlıkbilimi”, Çağdaş Sinemanın Sorunları, çev: Nijat Özön, İstanbul: Bilgi, s.30- 41.
|
Bazin, Andre (1995). “Fotoğraf Görüntüsünün Varlıkbilimi”, Çağdaş Sinemanın Sorunları, çev: Nijat Özön, İstanbul: Bilgi, s.30- 41.
|
Bordwell, David ve Thompson, Kristin (2009). “Çekim: Mizansen”, Film Sanatı, çev: Ertan Yılmaz ve Emrah Suat Onat, Ankara: De Ki, s. 112- 161.
|
Bordwell, David ve Thompson, Kristin (2009). “Çekim: Mizansen”, Film Sanatı, çev: Ertan Yılmaz ve Emrah Suat Onat, Ankara: De Ki, s. 112- 161.
|
Corrigan, Timothy (2013). Film Eleştirisi Elkitabı. Ankara: Dipnot.
|
Corrigan, Timothy (2013). Film Eleştirisi Elkitabı. Ankara: Dipnot.
|
Erdoğan, Nezih (1996). "Sinema ve Psikanaliz." Toplum ve Bilim 70: 241-250.
|
Erdoğan, Nezih (1996). "Sinema ve Psikanaliz." Toplum ve Bilim 70: 241-250.
|
Fiske, John (2003). “Yapısalcılık Kuramı ve Uygulamaları”, İletişim Çalışmalarına Giriş, çev: Süleyman İrvan, Ankara: Bilim ve Sanat, s. 151- 173.
|
Fiske, John (2003). “Yapısalcılık Kuramı ve Uygulamaları”, İletişim Çalışmalarına Giriş, çev: Süleyman İrvan, Ankara: Bilim ve Sanat, s. 151- 173.
|
Gürata, Ahmet (2010). “Sinema ve Kuram”, Sinema: Tarih-Kuram-Eleştiri, Seçil Büker ve Y. Gürhan Topçu (der.), İstanbul: Kırmızı Kedi, s.60- 65.
|
Gürata, Ahmet (2010). “Sinema ve Kuram”, Sinema: Tarih-Kuram-Eleştiri, Seçil Büker ve Y. Gürhan Topçu (der.), İstanbul: Kırmızı Kedi, s.60- 65.
|
Hall, Stuart (2017). “Başkasını Irksallaştırmak”, Temsil, Kültürel Temsiller ve Anlamlandırma Uygulamaları, çev: İ. Dündar, İstanbul: Pinhan, s. 292-331.
|
Hall, Stuart (2017). “Başkasını Irksallaştırmak”, Temsil, Kültürel Temsiller ve Anlamlandırma Uygulamaları, çev: İ. Dündar, İstanbul: Pinhan, s. 292-331.
|
Henderson, Brian (2011). “Sinema Kuramlarının İki Türü”, Filmde Yöntem ve Eleştiri, der. ve çev: Ertan Yılmaz, Ankara: De Ki, s. 19- 33.
|
Henderson, Brian (2011). “Sinema Kuramlarının İki Türü”, Filmde Yöntem ve Eleştiri, der. ve çev: Ertan Yılmaz, Ankara: De Ki, s. 19- 33.
|
Mulvey, Laura (1997).“Görsel Haz ve Anlatı Sineması.” 25. Kare 5: 18-21.
|
Mulvey, Laura (1997).“Görsel Haz ve Anlatı Sineması.” 25. Kare 5: 18-21.
|
Özarslan, Zeynep (2013). “Gerçekçi Film Kuramcıları”, Sinema Kuramları 1, İstanbul: Su, 151- 153.
|
Özarslan, Zeynep (2013). “Gerçekçi Film Kuramcıları”, Sinema Kuramları 1, İstanbul: Su, 151- 153.
|
Özarslan, Zeynep (2013). “İlk Film Kuramcıları”, Sinema Kuramları 1, İstanbul: Su, 13- 18.
|
Özarslan, Zeynep (2013). “İlk Film Kuramcıları”, Sinema Kuramları 1, İstanbul: Su, 13- 18.
|
Öztürk, Ruken (2000). “Feminist Film Politikası: Mürebbiye Örneği”, Kültür ve İletişim, 3 (1): 71- 97.
|
Öztürk, Ruken (2000). “Feminist Film Politikası: Mürebbiye Örneği”, Kültür ve İletişim, 3 (1): 71- 97.
|
Ryan, Michael ve Douglas Kellner (1997). “Giriş”, Politik Kamera: Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi ve Politikası, çev: E. Özsayar, İstanbul: Ayrıntı, s.17-42.
|
Ryan, Michael ve Douglas Kellner (1997). “Giriş”, Politik Kamera: Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi ve Politikası, çev: E. Özsayar, İstanbul: Ayrıntı, s.17-42.
|
Sarris, Andrew (2010). “Auteur Kuramı Üzerine Notlar”, Sanat Sineması Üzerine: Yaklaşımlar ve Tartışmalar, Ali Karadoğan (der.), Ankara: De Ki, s. 41- 45.
|
Sarris, Andrew (2010). “Auteur Kuramı Üzerine Notlar”, Sanat Sineması Üzerine: Yaklaşımlar ve Tartışmalar, Ali Karadoğan (der.), Ankara: De Ki, s. 41- 45.
|
Tudor, Andrew (2011). “Tür ve Eleştirel Yöntembilim”, Filmde Yöntem ve Eleştiri, Ertan Yılmaz (der.), Ankara: De Ki, s. 117- 125.
|
Tudor, Andrew (2011). “Tür ve Eleştirel Yöntembilim”, Filmde Yöntem ve Eleştiri, Ertan Yılmaz (der.), Ankara: De Ki, s. 117- 125.
|
Wollen, Peter (1989). “Auteur Kuramı”, Sinemada Göstergeler ve Anlam, çev: Z.Aracagök, İstanbul: Metis, s. 68- 104.
|
Wollen, Peter (1989). “Auteur Kuramı”, Sinemada Göstergeler ve Anlam, çev: Z.Aracagök, İstanbul: Metis, s. 68- 104.
|
Zavattini, Cesare (1968). “Yeni-Gerçekçilik Üzerine Görüşler”, Türk Dili, sayı: 196, s. 380- 384.
|
Zavattini, Cesare (1968). “Yeni-Gerçekçilik Üzerine Görüşler”, Türk Dili, sayı: 196, s. 380- 384.
|